سمعک پشت گوشی بهتر است یا سمعک داخل گوشی؟

سمعک پشت گوشی بهتر است یا سمعک داخل گوشی؟

hearing-aids-1200x788.jpg

در این مقاله قصد داریم در مورد انتخاب نوع سمعک صحبت کنیم.

انتخاب نوع سمعک به عوامل متعددی بستگی دارد. به صورت کلی سمعک ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: سمعک های پشت گوشی و سمعک های داخل گوشی

سمعک های پشت گوشی اندازه بزرگتری دارند و برای افراد مسن که لرزش دست دارند و نمی توانند حرکات ظریف انجام دهند بهتر هستند ولی از نظر ظاهری زیاد مورد پسند نیستند؛ در سوی دیگر قدرت زیادی دارند و خرابی کمتری را نسبت به سمعک های داخل گوشی دارند. بعضی از سمعک های پشت گوشی فناوری هایی دارند که صرفا در سمعک های پشت گوشی یافت می شود و در سمعک های داخل گوشی به علت محدودیت های ساختاری در دسترس نیستند که از جمله انها می توان به مدارات میکروفون های جهت دار اشاره کرد.

سمعک های داخل گوشی اگرچه از نظر ظاهری مقبولیت نسبی دارند اما محدودیت هایی هم دارند که از جمله آنها می توان به محدود بودن قدرت سمعک اشاره کرد که در نتیجه برای تمامی افت های شنوایی قابل استفاده نیستند ولی سمعک های پشت گوشی برای اکثر کم شنوایی ها (از نظر میزان کم شنوایی) قابل استفاده است.

نتیجه گیری: باید بر اساس میزان کم شنوایی نوع سمعک انتخاب شود و اگر میزان افت شما به گونه ای بود که باید سمعک پشت گوشی استفاده کنید، حتما اقدام به تهیه سمعک پشت گوشی کنید که میزان رضایت و استفاده بیشتری داشته باشید و نگران دید منفی مردم نباشید و به خاطر داشته باشید که متوجه نشدن صحبت دیگران مشکل ساز است نه استفاده از سمعک!

برای تعیین وقت برای ارزیابی و مشاوره با شماره های 55474084-021 و 55474103-021 تماس حاصل فرمایید.

تمامی حقوق برای کلینیک شنوایی سنجی آوای مهر محفوظ می باشد.

Copyright© 2019 eleven.ir
آدرستهران - خیابان ولیعصر - پایین تر از منیریه - چهارراه مدرس - ساختمان مدرس پلاک 8 طبقه سوم واحد 8تلفن:+98(21)55474084