ارزیابی شنوایی نوزادان به چه صورت انجام می گیرد؟

ارزیابی شنوایی نوزادان به چه صورت انجام می گیرد؟

89506247_children-lying-in-circle-on-grass_web-1200x500.jpg

OAE و ABR  از جمله تست های مهمی هستند که برای ارزیابی شنوایی نوزادان استفاده می­شوند.

ABR می تواند هر گوش را به صورت جداگانه آزمایش کند و می تواند بر روی کودکان در هر سنی انجام شود. آزمایش در نوزادان و کودکان خردسال بیشتر در هنگام خواب صورت می گیرد.

OAE یکی دیگر از آزمون های ارزیابی شنوایی است. OAE سیگنال های صوتی تولید شده داخل حلزونی است. این سیگنال ها در پاسخ به سیگنال (click یا Tone burst) تولید می شود. سیگنال ها می توانند با یک سیستم میکروفن / پروب بسیار حساس در کانال گوش ثبت شوند. آزمایش OAE  به صورت سریع در هر سنی انجام می شود و وابسته به اینکه آیا کودک خواب یا بیدار است؛ نیست.

OAE یک معیار غربالگری موثر برای ناهنجاریهای گوش داخلی و گوش میانی است، زیرا در کم شنوایی های بیشتر از 30 دسی بل، هیچ پاسخ OAE وجود ندارد. در نوزادانی که به نوروپاتی مبتلا هستند آزمایش OAE طبیعی، اما نتایج آزمایش ABR غیر طبیعی دارند.

ABR و OAE آزمونهای یکپارچگی ساختاری مسیر شنوایی هستند اما آزمون واقعی شنوایی نیستند. حتی اگر نتایج آزمون ABR یا OAE طبیعی باشد، شنوایی هنجار نمی تواند به طور قطعی در نظر گرفته شود، تا زمانی که یک کودک بالغ به اندازه کافی برای یک آزمایش رفتاری قابل اعتماد آماده شود.

در مقاله ” ارزیابی شنوایی کودکان 9 ماه تا 4 سال” به بررسی آزمون های رفتاری در اطفال می پردازیم.

برای تعیین وقت برای ارزیابی شنوایی و مشاوره  با شماره های 55474084-021 و 55474103-021 تماس حاصل فرمایید.

تمامی حقوق برای کلینیک شنوایی سنجی آوای مهر محفوظ می باشد.

Copyright© 2019 eleven.ir
آدرستهران - خیابان ولیعصر - پایین تر از منیریه - چهارراه مدرس - ساختمان مدرس پلاک 8 طبقه سوم واحد 8تلفن:+98(21)55474084