آیا استفاده از گوش پاک کن مضر است؟

آیا استفاده از گوش پاک کن مضر است؟

156546449-1200x800.jpg

در این مقاله قصد داریم در مورد مضرات استفاده از گوش پاک کن صحبت کنیم.

گوش انسان خاصیت self – cleaning دارد و خود گوش خودش را تمیز می کند و نیازی به تمیز شدن توسط خود انسان ندارد. در واقع جرم گوش خودش از گوش خارج می شود و از سوی دیگر وجود مقداری جرم داخل کانال گوش حیاتی است چون این ماده خاصیت ضد باکتریایی دارد و از ایجاد عفونت در کانال گوش جلوگیری به عمل می آورد.

با استفاده از گوش پاک کن، جرم گوش با گوش پاک کن فشرده می شود و به انتهای  کانال گوش فشرده می شود و گاها با فشرده شدن بیش از حد جرم گوش، به پرده تمپان گوش می چسبد که بسیار اذیت کننده و ناراحت کننده است.

در مواردی هم که با بی احتیاطی همراه بوده است، باعث پارگی پرده گوش شده است که عواقب بدی را به دنبال خواهد داشت. با پارگی پرده گوش باید مراقبت های خاصی انجام شود و آب نباید به هیچ عنوان وارد گوش شود تا اینکه پرده گوش جوش بخورد؛ در بعضی موارد هم پرده گوش جوش نمی خورد و باید عمل جراحی انجام شود.

بنابراین استفاده از گوش پاک کن در هیچ شرایطی توصیه نمی شود و از فرو بردن اشیا تیز مثل کلید، خودکار یا چیزهایی از این قبیل در گوش خود اکیدا خودداری کنید.

در هنگامی هم که احساس کردید گوشتان به علت جرم گوش پر شده است به یک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنید تا جرم گوش شما را تخلیه کند.

برای گرفتن وقت برای ازمایش شنوایی، شستشوی گوش و استفاده از خدمات کلینیک تخصصی آوای مهر با شماره های 55474084-021 و 55474103-021 تماس حاصل فرمایید.

تمامی حقوق برای کلینیک شنوایی سنجی آوای مهر محفوظ می باشد.

Copyright© 2019 eleven.ir
آدرستهران - خیابان ولیعصر - پایین تر از منیریه - چهارراه مدرس - ساختمان مدرس پلاک 8 طبقه سوم واحد 8تلفن:+98(21)55474084