آیا با استفاده از سمعک، گوش من ضعیفتر (تنبل تر) می شود؟

آیا با استفاده از سمعک، گوش من ضعیفتر (تنبل تر) می شود؟

63752845_s.jpg

در این مقاله قصد داریم که در مورد یکی از ذهنیت های اشتباه افراد کم شنوا صحبت کنیم: آیا با استفاده از سمعک، گوش من ضعیفتر می شود؟

بسیاری از افراد کم شنوا ذهنیتی اشتباه در مورد افت شنوایی و استفاده از سمعک دارند که با استفاده از سمعک گوش من ضعیفتر ( یا تنبل تر) می شود. این ذهنیت کاملا اشتباه است و کاملا برعکس است. با استفاده نکردن از سمعک عصب شنوایی روز به روز بیشتر تحلیل می رود (چون سیگنال یا صدا به عصب نمی رسد) و گوش ضعیفتر می شود و با ضعیف شدن تدریجی عصب شنوایی، گوش بیمار دیگر به سمعک هم جواب نمی دهد؛ بنابراین باید هر چه سریعتر برای تجویز سمعک مراجعه کنید تا اینکه وضعیت عصب شنوایی از این بدتر نشده است.

ممکن است با استفاده نکردن از سمعک، آستانه های شنوایی فرد تغییری نکنند ولی عصب شنوایی عملکرد خود را از دست می دهد و به مرور زمان ضعیف و ضعیفتر می شود و دیگر کارایی کافی برای بهره مندی از سمعک را نداشته باشد.

با استفاده نکردن از سمعک و افزایش میزان افت شنوایی، وزوز گوش هم پس از مدتی برای بیمار ایجاد می شود که مشکلات فرد را دوچندان می کند و در بعضی از افراد تاثیرت قابل توجهی می گذارد.

نتیجه گیری: بنابراین با استفاده از سمعک شما هم جلوی ضعیف تر شدن عصب شنوایی را گرفته اید و هم جلوی بعضی از علایم کم شنوایی مثل وزوز گوش را گرفته اید. هم چنین با استفاده از سمعک مغز را فعال نگه داشته اید و از بیماری هایی مثل دمانس جلوگیری کرده اید.

برای تعیین وقت برای ارزیابی و مشاوره شنوایی با شماره های 55474084-021 و 55474103-021 تماس حاصل فرمایید.

تمامی حقوق برای کلینیک شنوایی سنجی آوای مهر محفوظ می باشد.

Copyright© 2019 eleven.ir
آدرستهران - خیابان ولیعصر - پایین تر از منیریه - چهارراه مدرس - ساختمان مدرس پلاک 8 طبقه سوم واحد 8تلفن:+98(21)55474084